Saturday 4 June 2011

Adat Berjiran

Aku x ley blah mamat d kawasan kejiranan aku ni. Aku xtaw la ape slh aku kt beliau yg bodo bangang cm lembu x amik SPM. tiap kali pegi n balik kje, aku akan lalu kt satu kawasan misteri. mmg mamat ni (bukan mamat khalid) jd penunggu setia kt situ. Bila aku smpai je, dia hai2 peewit2. bila aku da bjalan jauh sket, aku dgr dia kutuk2 aku, xtaw la ape menatang dia carut2kan. Semalam the same. Aku da la br blk  kje, penat2 bagai tiba2 ade org carut2 kt aku. x mendidih pulak kn darah aku time tu? Terus aku stop walking n turn around smbil merenung makhluk hodoh itu dgn garang. Dia wt bodo je. maybe sbb dia mmg bodo. ikut hati nk je aku carut2, maki2. "ko pehal ba***? ade kacau ko ke? ko x puas ati kt ne? da la dasar sampah masyarakat! kje mgangggu ketenteraman awam je. xde kesedaran sivik lgsung!!!" tp makian tu aku pendam je sbb aku takut. aku tak takut ngn dia, tp aku takut keadaan akn bertambah parah. The worst thing, aku takut mamat tu berdendam. dah la dia taw kul bpe aku g kje, kul bpe aku blk kje. kang klu dia apa2kan aku cmne? Seriously, emosi aku sgt2 terganggu dgn situasi tsebut. Aku rasa terancam sgt2 sampaikan pg td aku tpaksa ikut jln yg jauh sbb nk elak drp tserempak ngn makhluk hodoh bodoh tu. dah la aku sorg2 je kt cni. klu jd ape2 kompem xde sape yg taw. tp aku da post entry ni, sure ramai la yg akn taw. klu jd ape2, klu da seminggu aku x update blog, tlg report polis ek? sekian dr saya utk hari ini.. :-)

1 comment:

Kutuk la.. Kutuk.. Dosa Tanggung sendiri